Interactieve rondleiding
Steeds meer scholen gebruiken interactieve video als onderdeel van de wervingscampagne voor nieuwe leerlingen.
Uniek bij hihaho is de mogelijkheid om interactieve video deels of zelfs volledig zelf te ontwikkelen. Wij weten hoe je dit doet en helpen je daar graag bij.
Video is dé manier om jongeren te bereiken
De keuze van een middelbare school is heel belangrijk voor zowel kinderen als hun ouders. Tegelijkertijd is het ook best een lastige keuze. Als school kun je dit proces makkelijker maken door hen te voorzien van de belangrijkste informatie in een vorm die aansluit bij hun behoeften.
Video is de manier om jongeren te bereiken. Interactieve video heeft nog veel extra voordelen ten opzichte van lineaire video. Zo kan de leerling of ouder zelf bepalen welke onderdelen van de video hij of zij wil bekijken en is het mogelijk om direct vanuit de video een vraag te stellen of brochure te downloaden.
Inspirerende voorbeelden
Voordelen interactieve rondleiding?
- Video is dé standaard in communicatie, zeker voor jongeren.
- Je hebt regie over wat je naar buiten brengt en de pluspunten van je school goed naar voren brengen.
- Kijkers kunnen, in de video, meteen tot actie overgaan, bijvoorbeeld: schrijf in, vraag brochure aan, neem contact op.
- Kijkers navigeren gemakkelijk en snel naar de informatie waar zij naar op zoek zijn.
- Verkrijg waardevolle data uit de statistieken om resultaten bij te houden en behoeften van kijkers in kaart te brengen.
- Mocht Corona een fysieke open dag in 2023 opnieuw niet mogelijk maken, dan heb je alvast een sterk alternatief op de plank liggen
Hoe kom je tot een interactieve rondleiding?
Stap 1: de basisvideo
Dit is een film van alle zaken die jullie als school belangrijk vinden. Je brengt alles in beeld wat de school kenmerkt: van de kluisjes, de lokalen, het schoolplein, de kantine tot de mediatheek. Je laat aan het woord wie je maar wilt: de docent, de conrector, de conciërge de vertrouwenspersoon. Wat jij als school wilt laten zien, wordt gefilmd. Door ons camerateam of door jullie zelf.
Stap 2: de interactieve laag
Om er daarna een flitsende interactieve rondleiding van te maken, gebruik je het platform van hihaho waarmee je een interactieve laag over de video legt. Zo kunnen belangstellenden zelf bepalen met welke zaken zij kennis willen maken. Je kunt ook documenten en afbeeldingen toevoegen: zo krijgen de kijkers alle relevante informatie. Je kunt dit natuurlijk ook door ons laten doen.
Stap 3: deel de video
Breng de video onder de aandacht van nieuwe scholieren en hun ouders.
Tot slot kun je de video op de website van de school plaatsen of als link versturen. Hoe je maar wilt.
Keuzekaart
Interactieve rondleiding voor scholen
Je kunt interactieve video uitstekend inzetten om nieuwe leerlingen te werven. Een interactieve
rondleiding bestaat uit een lineaire video en een interactieve laag. Bij hihaho kun je er voor kiezen
om alles zelf te doen, maar we kunnen je ook deels of volledig ontzorgen.

* Op basis van 25.000 kijkers en een video van maximaal 2GB
Neem contact op en wij denken graag met je mee!
Geïnteresseerd? Of andere wensen? Vul onderstaand formulier in. Wij nemen vervolgens contact met je op en plannen een afspraak in om samen te kijken naar de mogelijkheden.